Preguntes
Freqüents
Troba resposta a les teves preguntes.
Mira les diferents categories.
Preguntes generals
Les noves altes no tenen cap cost de permanència.
Sí.
Fibra Òptica
La instal·lació de Fibra Òptica té una durada de 2 hores aproximadament, ja que s’ha de fer arribar la fibra des del carrer fins a dins a casa.
La connexió a XTA des del passat mes de febrer de 2021 té assignada un prefix IPv6. Tanmateix, no tots els sistemes d’Internet estan preparats per aquest nou adreçament, és per això que també oferim la sortida a través de CG-NAT que permet connectar diversos equips utilitzant únicament una direcció IP compartida. L’assignació d’una IPv4 fixa és sota contractació, donat que és un recurs limitat i té un cost addicional. Aquesta no és necessària per a un usuari corrent.
Per donar-se de baixa del servei d’internet amb XTA s’ha d’enviar un correu electrònic des de la direcció de contacte a baixes@xta.cat. En aquest correu ha de constar:
– El DNI del titular.
– El servei concret del qual es vol donar de baixa .
– La data a partir de la qual es vol deixar de rebre el servei.
– El motiu de la baixa.
Pots fer un test de velocitat a speedtest.net. Recomanem que facis el test connectant l’ordinador per cable de xarxa, ja que és la tecnologia que permet la velocitat més alta, i sent aquest l’únic dispositiu connectat a la xarxa.
La velocitat està garantida per cable, per Wi-Fi es veurà reduïda. El resultat sempre serà correcte depenent de si fem servir un cable de xarxa adient (categoria 5e o superior) i el dispositiu amb el qual ens connectem pot assolir aquestes velocitats (Targeta de xarxa de gigabyte).
Realitzar la instal·lació de Fibra Òptica amb XTA no té cap cost per tu. Si abans de complir 1 any des de la instal·lació decideixes donar-te de baixa dels nostres serveis, ens hauràs de retornar els equips en bon estat. Si aquests estan malmesos o trencats s’haurà d’abonar l’import de 150 €. Passat aquest primer any, els equips no es reclamaran.
Sí, sempre després que s’hagi realitzat la instal·lació de fibra òptica d’XTA.
Tot i que no és necessària per a la majoria de les connexions, en el cas de tenir servidors d’arxius compartits o serveis a casa que necessitin ser visibles a Internet i ens faci falta una adreça IPv4 pròpia, la podem adquirir per 5€/mes a banda del cost de la nostra connexió.
En el cas de contractar Fibra Òptica, la mitjana és d’una setmana, en funció de l’agenda dels instal·ladors.
També conegut com Carrier Grade Netw
La Fibra Òptica és el mitjà de transmissió utilitzat a les millors xarxes de dades. Un filament molt prim de material transparent, vidre o materials plàstics, pel qual s’envien polsos de llum en el seu interior que representen les dades a transmetre. Els principals beneficis que aporta la Fibra Òptica als usuaris és l’alta velocitat (fins a 1000Mb) en la descàrrega i pujada de dades i continguts a Internet. A diferència de l’ADSL, la Fibra Òptica es mostra molt més resistent en condicions desfavorables, més segura i més fiable, ja que les fibres no perden llum gràcies a la reflexió total.
Per donar-te d’alta amb nosaltres, necessitem el DNI, telèfon i número de compte bancari del titular.
Radioenllaç
En el cas de contractar radiofreqüència, la mitjana és d’uns 3-4 dies, en funció de l’agenda dels instal·ladors.
La radiofreqüència funciona mitjançant la transmissió de senyals en forma d’ones a través d’una antena. L’instal·lador situa aquesta antena al punt més alt del domicili de l’usuari i amb visió directe a un dels repetidors proveïdors de senyal d’Internet més proper.
Inclou la instal·lació d’antena i el router per 0€ amb cessió d’equips i permanència durant 1 any (instal·lació i equips valorats en 180€).
Per a la contractació sense permanència s’efectua un pagament inicial de 180€ (150€ si el pagament es fa al tècnic durant el mateix dia de la instal·lació).
Preus amb IVA inclòs.
Telefonia mòbil
La bústia de veu ve desactivada, si la vols activar truca’ns i t’enviarem un codi perquè la puguis configurar.
Si la teva numeració té triple cobertura pots consultar el teu consum de dades a la Zona XTA. Si ho prefereixes, estem les 24 hores del dia disponibles per atendre’t telefònicament. Truca’ns al 938975200 i t’informarem del teu consum mòbil.
Sí, pels mesos que et quedis curt de dades pots afegir un bono addicional. Aquest bono el podràs gaudir durant el mes en curs, no és auto renovable i s’activa al moment.
3 dies laborables.
Per fer una portabilitat amb nosaltres ens cal el DNI del titular i un número de compte bancari.
En acabar les teves dades navegaràs amb baixa velocitat fins al dia 1 del mes següent. Llavors serà quan es tornarà a carregar la teva tarifa de nou.
Amb XTA pots gaudir de la triple cobertura per estar sempre connectat. La itinerància es realitza entre les cobertures Yoigo, Orange i Movistar.
Si, el Roaming és gratuït dins la Zona 1, però cal que abans de marxar l’activis. Si la teva numeració té triple cobertura ho pots fer a través de la Zona XTA i en cas que tinguis una altra cobertura ens pots trucar per tal d’activar-lo. D’aquesta manera t’informarem també a quina zona pertany el teu destí.
Si truques des de l’estranger més sovint, pots fer-ho contractant un bono addicional de trucades internacionals. Aquest es renova mensualment fins que el vulguis donar de baixa. Consulta les possibilitats trucant!
Si, el Roaming és gratuït dins la Zona 1, però cal que abans de marxar l’activis. Si la teva numeració té triple cobertura ho pots fer a través de la Zona XTA i en cas que tinguis una altra cobertura ens pots trucar per tal d’activar-lo. D’aquesta manera t’informarem també a quina zona pertany el teu destí perquè puguis gaudir del teu viatge!
Les nostres tarifes nacionals són amb les trucades il·limitades, pots parlar tot el que vulguis!
Telefonia fixa
Cal que ho comuniquis al nostre personal d’oficines, ja que t’indicarem quina numeració tens associada per activar/desactivar el contestador de veu.
La primera acció que et recomanem és apagar i engegar el router. Si la incidència persisteix, truca’ns al servei tècnic.
Sí, la telefonia d’XTA és totalment compatible amb el servei de teleassistència.
És molt important notificar la necessitat d’aquest servei, ja que hem d’adaptar la línia amb aquest sistema específic.
Recorda que el telèfon fix d’XTA funciona a través d’Internet (router), i si aquest es queda sense connexió, el servei de teleassistència no es farà efectiu.
No, sempre tindràs telèfon fix. Un dia abans de produir-se el canvi, et trucarem per informar-te que l’endemà a primera hora del matí caldrà connectar la línia telefònica al nostre router per fer efectiva la portabilitat.
Des del dia que es tramiten els documents fins que es fa la portabilitat, triga un màxim de 4 dies laborables.
Per a contractar fix, és necessari contractar o tenir contractat un servei d’Internet d’XTA.
Suport
Som amb tu les 24 hores del dia, els 365 dies de l’any. Pots trucar-nos al 93 897 52 00 o ve adreçar-nos un correu electrònic a sat@xta.cat i t’atendrem el més ràpid possible.
Fibra Òptica
Internet
Velocitat per a tots
Radio
Internet
Wi-Fi Penedés
Telefonia
Mòbil
Del Penedés al món
Telefonia
Fixa
Preus reduïts
Empreses
Telecomunicacions
professionals